Angel Beats!

Angel Beats!(エンジェルビーツ!)

Analiz Eden
Tema
Okul
Kategori
Drama, Fantastik
Durum
Yayını Bitti

Yayın Yılı

2010

Stüdyo

P.A. Works

Bölüm Sayısı

13

MyAnimeList Puanı

8.05

Analiz ve Fikirlerimiz

Öncelikle, bu analizi okuduktan sonra alınacak ya da üzülecek kişiler için küçük bir hatırlatma: Bunlar tamamen benim şahsi fikirlerim. Bazıları ya da çoğunluk benden farklı düşünüyor olabilir; bu, kimseyi suçlamanız ya da aptal olarak nitelendirmeniz gerektiği anlamına gelmez. Sonuçta herkesin fikri kendine. Ayrıca, bir anime hakkındaki görüşlerimizde tek efektör faktörün animenin kendisi olmadığını da hesaba katmak gerekir.
Fikirlerime gelirsek, çok özet bir biçimde “boşa harcanmış potansiyel” diyebilirim bu anime için. Bana göre oldukça eğlenceli başlamıştı ve güzel, etkileyici bir şekilde ilerleyip efsane bir final yapabilirdi. Ama bunların yerine; saçma sapan, altı boş olaylarla dolu, hiçbir hikayenin hiçbir yere bağlanmadığı ve işin sonunda anlamsızlıkta çağ açmış bir finale imza atan, seyir zevki oldukça düşük bir yapım olmayı tercih etmiş gibime geldi.
Özellikle ilk bölümden serinin ortalarına kadar melek hakkında hiçbir bilgi ya da gelişme yokken, birdenbire tamamen farklı bir bakış açısına geçilip kalan kısmın alakasız ve gereksiz anlatımlarla süslenmeye çalışılması cidden çok sinirimi bozdu. Hele ki tam da çok iyi olabileceğini düşündüğüm bir villain hikâyesi duymayı beklerken altı bomboş bir hikâye görmek gerçekten koydu. Üstüne bir de sonraki aşamada ortaya çıkan gölgeler ve alakasız bir karakterin aslında kötü olduğunu öğrenmemiz, hiçbir şekilde açıklanmayan sistemin kurucusu kısmı… İğrendirici derecede kötü işlenmiş ve tamamen baştan savma, aceleye getirilmiş bir hikâye gibiydi.
Üstüne bir de finalde gereksiz bir biçimde herkesin bir anda tüm çabayı bırakıp reenkarnasyona “şıp diye” ok vermesi çok kötüydü. Hele son sahnede, Kimi no Na wa‘da olduğu gibi reenkarnasyon sonrası ana karakterlerin karşılaşmasını gösterilip serinin hiçbir şekilde devam etmemesi de cabası.
Şahsi skorum 4/10. Bunun büyük kısmı, serinin eğlencesinin fena olmamasından (T.K. gibi karakterler sağ olsun) geliyor. Açık konuşayım, Iwasawa’nın belki 1 bölüm bile ayrılmayan hikâyesi, tüm animedeki en iyi işlenmiş hikâye olabilir.

2 Comments

Leave a Comment

team achyls